Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 26 januari 2012

Gym och LatinJam


Och så blev det! 

Tidigt igår eftermiddags möttes mamma och jag upp i gymmet. Jag hade bestämt mig innan för att hålla igen och ta det lugnt. Jag har svårt för det annars. Jag gillar bäst att ta i. Vid styrketräning lyfter jag tungt, och vid konditionsträning når jag nästan min maxpuls någon gång under passet. Men eftersom jag hade varit vaken i 26 timmar och därefter sovit 4 timmar, insåg jag att det inte var lämpligt att ligga på den ansträningsnivån vid första tillfället efter ett längre uppehåll. 

Det blev 30 minuter promenad på löpbandet i medeltempo, samt styrketräning av rygg och axlar med lite lägre vikter än vad jag hade klarat av. Idag har jag haft lite träningsvärk i muskelfästena men inte värre än så. 

Ikväll var det dags att gå dit igen och då även tillsammans med Tusse. :-) På gymmet var det en del mer folk ikväll än när mamma och jag är där på eftermiddagar. Jag tog motionscykel som uppvärmning och därefter styrketränade jag benen. Återigen på känna efter vikter. 

Sen var det dags för mig och mamma att gå in i salen för att för första gången testa på LatinJam. En blandning av Sumba, Latin, Salsa, Afro, och ja en del till. Jag får ge det några gånger för att komma in i det innan jag kan avgöra om jag kommer att vilja fortsätta. 

Jag kommer alltid att ha styrketräning och löpning närmast hjärtat och jag är en ensamvarg i träning, men det kan ju vara bara att variera sig lite. 

Dessa två dagar innebär att jag har börjat fylla i Listan Veckans Träning som ni kan se uppe i vänsterspalten! :-) Äntligen! 

Inga kommentarer: