Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


tisdag 7 februari 2012

Drömmar och Mardrömmar



Jag ska nu beskriva morgonens två sista drömmar:

1.
Jag blir 'påkörd' av en barnvagn. Vagnen träffar främst mina händer. Ur ena handen flyger dyraste, finaste, och bästa mobilen, med de bästa lurarna. De slår i marken och går sönder. Föräldrarna är snorkiga och går vidare utan att vilja prata med eller hjälpa mig. Tidigare under samma dröm hände en liknande händelse. Denna gång med Anders - min bror som blev en  ängel, hans grejer som jag hade. Verklighet - Anders finns inte mer bland oss. Han återkommer då och då i mina drömmar. Lika verklig var gång.

2.
Jag får syn på min katt Tisen. Även andra kan se henne denna gång. Annars brukar det bara vara jag. Hon var tovig och smutsig i pälsen. Hon hade ett stort öppet sår i ena höften. Hon luktade illa. Jag tog upp henne och satte henne i vasken, började spola vatten på henne, för att få henne ren. Under tiden jag sköljde henne 'försvann' hon. Ungefär som att hon smälte bort. Till slut fans bara mjölk-vitt vatten kvar på botten av vasken. Verklighet - Tisen avlivades 2:a september -09 på grund av juver-cancer. Hon återkommer då och då i mina drömmar, med ungefär samma tema. Jag vet i drömmen att hon inte finns hos mig längre - men ändock är hon lika verklig var gång.

Jag minns två drömmar till från tidigare under natten. Dessa är för långa och med mer detaljer för att skrivas ner nu. Jag har sovit cirka 00.30-07.30. Under denna tid är det alltså fyra drömmar som jag minns tydligt. 

Frågeställning:

 - Hur ska jag kunna känna mig utvilad efter sömn med sådana drömmar?

Drömmar som jag minns händer varje tillfälle jag sover. Oftast mer än en. Ofta långa. Många gånger komplicerade. Och alltid med mycket detaljer.

Slutsats:

Jag blir lika trött av att sova som att förbli vaken - nästan.

* I och med denna inlägg finns nu en ny etikett i mitt arkiv - Drömmar och Mardrömmar.

Inga kommentarer: