Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


lördag 1 juni 2013

Glutens Negativa Påverkan av Kroppen


Detta är varför jag inte rekommenderar gluten till någon. Inte heller till de som inte räknas som glutenintoleranta. Gluten skadar. Även då symptomen inte är tydliga. På sikt kan det ställa till en hel härva av problem. 

Vill även tillägga symptom som uppsvälld/uppspänd/utspänd/gasig. 

Jag vill påstå att man är mer lyckligt lottad om man räknas som glutenintolerant, då kroppen ger tydliga signaler på detta som är svåra att ignorera, och därmed är det lättare att förstå sig på signaler från kroppen och att ha motivationen att förändra kosten i tid. 

Provocerande...? Säkert för en del.

Inga kommentarer: