Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


måndag 19 mars 2012

Vilken Färg har Själen


Vi säger att kärlekens färg är röd. 
Men vilken färg har själen?
Har vi någon själ?
Vad är själen?
Var sitter den?
Tillhör själen hjärtat eller hjärnan?
Är själen ett med kroppen eller självständig?
Dör själen när kroppen dör eller lever den vidare?
Var lever den vidare i så fall och på vilket sätt?

Inga kommentarer: