Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


tisdag 15 maj 2012

Energi och Lycka i Följetong

Del 5 


Jag läste en artikel om en man som hade varit död i 8 minuter, och under den tiden varit med om en nära-döden-upplevelse.
 * 
Han menar att det finns ett universellt språk, där varje känsla vibrerar på ett bestämt sätt. Det är elektromagnetisk energi! Vi går runt här på jorden som strålande magneter. När vi föds – då har barnet en perfekt balans. Tanke och känsla är ett. Vi vuxna lär sedan barn att styra sina känslor, förtränga dem. Vi möter inte barnet känslomässigt. Då bildar de instängda känslorna skuggor i energifältet som hindrar in- och utflödet av energi. Och vi drabbas då av ”känslomässig fetma”, som påverkar hela våra liv och alla våra relationer. Det man fokuserar på växer. Negativa, mörka känslor drar till sig liknande känslor. Som man tänker, så blir det. Samma energier attraherar varandra.
 * 
Attraktionslagen!
 * 
Detta för mig är helt sant. Alltihop! Det är min tro, att det vi kallar Gud, är detsamma som den renaste, klaraste, mest komprimerade, koncentrerade, och starkaste energi. Energin finns överallt, i allt du ser, och inom oss. I den energin råder inte tid och rum. Energin är kärlek, glädje, lycka, och harmoni.
 * 
Energi kan inte ta slut, eller förintas. Energi kan bara ändra form, skepnad, omvandlas. Detta har bevisats i energiprincipen, med en formel som går att räkna ut. Energi finns i fotosyntesen. Energi finns i cellandningen. Massa kan omvandlas till energi, och energi kan omvandlas till massa. Det innebär att vi ingår i detta omlopp av energi, med våra reaktioner och beteenden!

 * Det här var sista delen i min lilla följetong om Lycka.

Inga kommentarer: