Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 13 maj 2012

Yin Yang och Lycka i Följetong

Del 3 


Jag har alltid tänkt i Yin och Yang. Att allt har sin motpol, och att det råder en balans. Men jag har nyligen kommit fram till att de olika sidorna är inte två parallella krafter, utan ett och samma! Som krona och klave på ett mynt! Att de följs åt. De är sammanflätade i varandra, och inte separerade.
Man säger alltid att det inte finns något ont som inte för något gott med sig. Varför skulle det vara annorlunda tvärtom?! Jag har hittat många exempel på det, stora som små händelser.
Svåra händelser:
 * 
Förlusten av min bror Anders kommer jag aldrig att komma över, bara lära mig att leva med – MEN jag, mamma och min bror Eddie har kommit varandra närmare i och med Anders död.
 * 
Jag har ADHD/ADD  – MEN kan i och med det se världen i ett bredare, och djupare perspektiv än andra.
 * 
Jag hamnade i en utmattnings-depression hösten -05, och fick ett återfall hösten -07 – MEN jag har också utvecklats oerhört som människa de åren.
 * 
Bra och goda händelser:
 * 
Jag reste till Australien, och gjorde en livsresa, precis som jag ville – MEN det gör också saknaden, längtan, tomheten, och tankarna större.
 * 
Jag har en fin relation med min farfar – MEN det kommer att göra sorgen jobbigare när han inte lever mer. (farfar dog nyligen)
 * 
Jag har varit med om mycket tråkiga händelser i mitt korta liv – men jag har också blivit en överlevare, en fighter.

Inga kommentarer: