Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 24 maj 2012

Fotoredigering

Oftast föredrar jag naturtrogna foton. De som är så nära originalet som möjligt. Möjligtvis förbättrad skärpa, kontrast, eller mättnad. De foton som är lyckade blir oftast bäst så. Men ibland är det kul att leka och redigera foton för mer effekt. Här har jag tagit en halvlyckat foto och gett det 9 varianter. En del ser inte ut att ha så stor skillnad vid första anblicken. 










Vilken/vilka gillar du bäst och varför?

Inga kommentarer: