Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


lördag 16 juni 2012

Liknelse


När man kör bil vet man alla trafikregler som lärdes och övades in under körkorts-utbildningen, 
men när man väl är i trafiken är det sällan dessa regler gäller, 
utan varje situation är ny och måste tas in, 
bearbetas, 
sorteras, 
planeras och bedömas 
för att sen välja hur du ska hantera den. 
Varje moment ska planeras efter sikt, 
och hastigheten ska anpassas efter det. 
Om det behövs ska du frångå reglerna och handla efter sunt förnuft, 
och hoppas på att du är en av dem som har det vid en situation,
som likaväl kan ge dig handlings-förlamning,
 eller panik. 

 Det är så jag bäst kan beskriva livet
och dess intryck,
än så länge. 

Inga kommentarer: