Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


lördag 24 april 2010

Mörk Dag



Detta dygnet(fredag, 23/4) har av flera anledningar gått i mörka tankar och känslor.

Min bror blev en ängel idag för sju år sedan.
* 21/4-1980 + 23/4-2003

Jag tänker på att han var ensam, och låg där i kanske fyra timmar...

Jag kunde inte sova i natt. De två tidigare nätterna har jag haft dålig sömn. Denna sömnbrist gav mig migrän vid middagstid idag, och den släppte inte förrän senare kväll. Den finns fortfarande kvar och lurar i bakgrunden.

Jag har inte kunnat åka till skolan och jag har inte kunnat åka till Anders grav.

Jag har varit fruktasvärt trött, mått illa, känt mig konstig i magen, varit varm och frusit, inte klarat av ljus, ljud eller rörelser, inte klarat av att äta, och inte vetat var jag skulle bli av. Jag har inte kunnat somna ifrån det heller, så timmarna har varit plågsamma och långa. Humöret har varit lågt. Musik jag har lyssnat på innan migränen satte in som värst har gått i samma sinnesstämning.

Mer mörker om en nära vän som har fått ett dystert besked om en nära anhörigs hälsa.

Ja detta har inte varit en bra dag.

Inga kommentarer: