Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


fredag 2 april 2010

Tisdagen i Sammanfattning


Lite mer sen uppdatering...

* Gruppen i projektarbetet känns fortfarande bra. Den bästa hittills för min egen personliga del. Inte bara personerna i sig, utan också gruppdynamiken.

* Träffade Maria(klasskamrat) första gången på länge. Vi åkte tågresan hem tillsammans, bara hon och jag för engångsskull.:-) Vi fick ett bra samtal och en uppdatering. Eller i varje fall så fick jag ett bra samtal och hon en bra uppdatering.;-)

* Blev piggare under hemresan till Lund. Bestämde mig för att jag hade ork kvar att bli kvar i stan, trots trötthet. Jag lyckades hålla lugnet under hela eftermiddagen.

* Gick in i de affärer som jag kände för under min promenad från Stationen och upp till Mårtenstorget. Gick så klart inte in i de affärer som jag egentligen behövde, framförallt skoaffärer men även klädaffärer. De affärerna tar alldeles för mycket av mina krafter. Istället blev det små inredningsbutiker som jag gillar, men det ska vara rätt tillfälle för mig att gå i dem också. Handlade ett par tre saker, såg flera saker som fick mig att tänka på andra, och är tänkbara presenter till dem nån dag längre fram. Nya numret av Runner's blev det också.:-)

* Gick till slut in på Stadium, ett stort och luftig Stadium där jag hittar väl. Blev snabbt ”tokkär” i nya löpset för bra pris, sedan andra nya sportkläder i vårens starka färger… och sedan de övriga kläderna som även de är i sportig stil.:-) Jag log inombords eftersom jag kom fram till att de enda gångerna jag blir ”klädkåt” (hittar inget annat ord för det), är när det är den här typen av kläder. ;-) Det är jag på nåt sätt. Fräscht, bekvämt, funktionellt och sportigt. Inte så att jag inte tycker att andra kläder är snygga, men jag blir inte lika exalterad.:-) Några snygga joggingskor hittade jag också. Slog en flukt på träningsväskor. Givetvis orkade jag inte prova varken kläder eller skor, men jag var nöjd med mitt besök ändå. :-)

* Jag gick spontant inom Domkyrkan, tände två ljus och sände tankar till två personer, båda i livet, som jag känner behöver positiv energi just nu. Domkyrkan luktar väldigt speciellt. Kyrkor överhuvudtaget har den doften mer eller mindre. En god doft med en inbäddad känsla av lugn och trygghet.

* Jag försökte vid två tre tillfällen att sätta mig ner på en bänk i solen och njuta, ett av dem tillfällena lyckades jag få i mig mitt medhavda mellanmål, men här tappade jag tålamodet för varje gång jag försökte dröjde det inte många minuterar förrän någon rökare förpestade luften bland mig och andra.:-S Okej att det är utomhus, men varför inte gå en bit bort åtminstone?!:-/

* Efter en hel eftermiddag bland Lunds alla kullerstenar, började min fotled säga ifrån och jag blev halt i ett normalt promenadtempo. Inte bara fotleden, utan även båda fötter och ben var trötta, och träning vid hemkomst var inte att tänka på längre. Jag hade dessutom träningsvärk i överkroppen sen söndagens korta styrkepass.

* Blev hämtad av Tusse efter att han slutat jobb, och vi åkte vidare till Media Markt (letar efter ny mobil till mig) och Skåneplantor.

* Var hemma 18.30. Hungrig och energibrist. Värmde upp middag och åt. Ringde upp ett kort samtal. Avkopplingssurfade. Somnade 22.30.

* Förutom trötthet och utmattning, så var det på det hela taget en bra dag.^^

3 kommentarer:

Jossaa sa...

Anna <3

GimGim sa...

ha ha Klädkåt vilket underbart ord!! =D

Anna sa...

Jossan: Tack och Dito! <3

GimGim: :-D Ja, visst är det! Det kom spontant och jag fann inget bättre ord även om jag försökte, så det fick bli det! :-)

Kram!