Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


fredag 11 juni 2010

Strandjakt

I lördags spelade jag, Tusse och min bror Eddie minigolf. Jag förlorade. Det gör mig ingenting. Jag spelar för att det är skoj. Jag är bra på att slå bollen rakt och hamna nära hålet, men jag är fruktansvärt dåligt på att putta bollen ner i hålet på nära avstånd, så där går de flesta slag jag gör. :-P

Efter minigolfen tog vi en "turistrunda" mot stränderna i närheten av Ystad och kusten österut. Här är lite bilder från stränderna som än så länge är rätt öde, men så var det också kväll.


Alldeles intill stranden

 
På väg ner mot vattnet

 
Tusse och min bror står och tittar ut mot det oändliga. Detta påminner mig om epoken romantiken. Då var konst ofta naturmotiv där människorna vände ryggen till och blickade ut i naturen.

 


 
Min fina bror fryser i den smått kyliga kvällsvinden

 
Inte så lockande med kallt vatten utan dagens solvärme. Men klart och fint var det.

 
Så här öde och folktomt kommer det inte att vara sen. Så fort en fin och varmare sommardag kommer så kommer denna vy att se en hel del annorlunda ut.

 
Enkelt men vackert motiv och skönt ljus. Återigen påminner mig detta om romantikens konst.

 
Påväg ner till en annan strand

 


 
Fantastiskt underbara och vackra klitterdyner

 


 


 
Prisma i skymningsljuset

 
Återigen öde

 


 

Sätter lite text till dem imorgon.

Inga kommentarer: