Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 10 juni 2010

Våren är Vacker men Flyktig

Vårens vackraste är fan så kort! Några få veckor av vårljus, skir ljus grönska, blomning, dofter, behaglig temperatur, och med tydlig skillnad av dag och natt.


Sedan övergår det till sommar. Inte för att det är fel med sommar, men ibland önskar jag att våren var längre. Jag vill stanna tiden för att insupa allt det underbara korta! Jag hinner inte med! All längtan under senvintern. Längtan efter det som aldrig tycks komma.


Sen plötsligt är den här! Intensiv. Nästan lika plötsligt försvann den. Det växer och slår ut så att det bokstavligt går att se centimetrarna som skjutit upp i höjd från morgon till kväll! Helt sanslöst!


Finns det något mer underbart gult än Raps!? Så intensivt gult att det nästan sticker i ögonen när man tittar på nära håll. De oändliga Skånska lapptäckena med rapsgult, brunt och grönt om vartannat, som du fina dagar kan se med ögat flera mil bort.


♥♥♥ Kärlek ♥♥♥






Inga kommentarer: