Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 10 juni 2010

Tråk...


Dagen började som tråkdag. Tråkigt väder med blåst och regn. Inget att göra som kändes intressant nog för att ta initiativ till. Ensam hemma, så det som jag kunde tänka mig var inte roligt att göra själv. Det fanns förstås en hel del att göra om det bara var för görandets skull, men inget som motiverade mig.

Så tänkte jag för mig själv; - Vadå tråk...? Tråk för att det är tråkväder, och för att jag är tråkensam? Hur rolig blir dagen om man fokuserar på det egentligen? Då började jag ta tag i de där sakerna som alltid finns att göra, som disk, tvätt och plock. Inte roligt, men roligare än att sitta och tycka synd om mig själv, till ingen nytta, bara för att.

Nu känns det lite bättre! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så det var inte "konstigt" väder idag...? ;)

Anna sa...

Tusse: :-D ;-)