Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 8 april 2012

Balans, Intuition, Innersta Väsen och Egenvärde



Balans. Finns det något som är svårare i livet?
Jag brottas själv med  balans varje vecka. På alla plan.
Livet är en lång utbildning, där du ständigt lär, och utvecklas. 
Ditt innersta väsen, finns där alltid, om du är villig att öppna upp och lyssna inåt. Tappa inte bort det på vägen, och om du skulle göra det, se till att stanna upp, ta din tid. Ingenting är värt att tappa bort sig själv. Är du inte sann mot dig själv, kommer du heller inte att må bra i ditt liv. 
Intuition.  Med åldern blir intuition lättare. Du förändras, och du får fler erfarenheter på vägen, där du tränar dig i att hitta balansen. 
 * 
Sen kom ihåg att du är människa. En människa är komplex, och det innebär att du kan vara dig själv, men med olika delar av dig själv, med olika människor, och olika situationer. Det är sällan en människa som är en så komplicerad varelse, kan vara sig själv, i alla sammanhang, rakt igenom. De stunderna då hon kan vara det, är mycket värdefulla. Där får hon sin återhämtning och hämtar ny energi, för att fortsätta existera. 
Kom ihåg att du har lika mycket värde, och rätt att finnas till, som allt annat liv! Varför? Enkelt! Det finns någonting som kallas födelserätt! Känn vördnad för dig själv! Just DU finns, och du är UNIK! 
Att vara i dans med mig själv, är ett uttryck som jag gillar, och strävar efter att nå, varje morgon jag vaknar!

Inga kommentarer: