Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


lördag 14 april 2012

Vad är Viktigare än att Lyssna till Livet


- Men du skulle ju kunna göra något viktigt, sa jag.
- Det gör jag, sa Puh.
- Jaså, vad då?
- Jag lyssnar.
- Lyssnar på vad då?
- Fåglarna. Och ekorren där borta.
- Och vad säger de?
- Att det är en härlig dag.
- Men det visste du ju redan.
- Ja, men det känns alltid gott att höra att någon annan också tycker det, svarade han.

Inga kommentarer: