Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


tisdag 2 mars 2010

Kalendervår

Så då är vi inne i mars månad!
*
Mars innebär ett nytt kvartal. Mars är en vårmånad. Sista helgen i mars ändrar vi klockorna till sommartid.
*
Så nu struntar jag faktiskt i vad vädret säger där ute, för i mitt huvud så är det vår! :-P
*
Jag känner i mitt inre hur solens strålar värmer.
*
Jag ser hur människor inne i Lunds centrum sitter på bänkar och njuter, och ungdomarna som inte bryr sig slår sig ner på marken mitt på stortorget.
*

... alla caféer som ordnar med sina uteserveringar.
*

... hur kråkfåglar så småningom bråkar om vem som ska få mest av rån och glassrester.
*

... också glada och starka färger på vårkläder.
*

... gröna knoppar och vårblommor.
*

... de första sömniga och tunga humlorna gör entré. Kanske en och annan husfluga också.
*

... vårt nystädade uterum som doftar fräscht.
*

... mig själv promenera via hästhagarna, där jag stannar och och gosar lite med de hästar som vill, innan jag sedan går vidare ner mot skogen.
*

Innan jag går in i skogen, stannar jag på bron för att lyssna till åns porlande.
*
I skogen kvittrar fåglarna sina vårsånger.
*
På fältet intill skogen ser jag på avstånd att de har släppt korna fria.
*
Jag ser i mitt inre hur jag tar årets första joggingrundor.
*
... hur ljuset varar längre på kvällarna.
*
Jag hör hur årets första sommarplågor börjar spelas i radion.

*
I mitt inre doftar jag nytvättade lakan som har hängt ute i vinden och soltorkat.
*
Känner ni våren!?
*
Foto: Dammrännan är vattenfylld av all snö som har töat. Detta är intill skogen som jag beskriver. Taget 20/3-05.

4 kommentarer:

Matilta sa...

Jag sparade den till sist! Kanske kollar på den i morrn kväll :)

Jag har märkt att det är ljusare ute tidigare/senare och länge. Fint att solen tittar fram. Även om den inte värmer så mkt utomhus så värmer den mig inombords iaf!
kram!

Jessi sa...

Oooh tack ja nu känner jag våren! Härlig text! Trots snö på utsidan känner jag våren på insidan tack.

Kram!

Anna sa...

Martina: Vad tyckte du om filmen?

Ja, det har blivit märkbart ljusare, både på morgon och kväll! Härligt! ^^ Ljuset och solen lyfter defintivt humöret! :-)

Anna sa...

Jess: Var så god och tack! ;-) Glad att jag kunde hjälpa till! :-P

Kram!