Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 21 februari 2010

Break


Under ungefär en veckas tid, har jag gett mig själv en break. Jag har känt att jag har behövt vara hemma.

Jag hade några påfrestande dagar i början av vecka 6.

Jag har lätt för att bränna ut mig, på grund av flera anledningar. Jag försöker känna signalerna i tid, och stoppa i tid, för att inte hamna där. Inte göra som förr, att ha för höga krav på mig själv, pressa mig och stressa mig, tills jag är utmattad.

Jag försöker att slappna av mer, och släppa taget då och då, så jag hinner vila, reflektera, sortera intryck, bearbeta dem, och samla ny energi, för att sen ta nya tag. Jag försöker lita på mitt eget omdöme.

Det är att göra det på ett annat sätt, och det tar längre tid. Men så får det vara! Det håller bättre, och ger mer i längden. Det är inte värt att hamna i nya utmattningsdepressioner och ångest. Det resulterar i att saker faktiskt tar längre tid det också, men utan någon vinst, så som jag ser det.

Jag försöker att bli klokare och visare med tiden, och lära mig av mina negativa erfarenheter. :-)

Inga kommentarer: