Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 21 februari 2010

Nya tag!


Så i fredags hade jag bestämt mig för att det var dags att ta nya tag.

Jag åkte iväg till skolan. Vi hade Kemi - Lipider(Fetter). Jag tycker att Kemi är intressant, och vår lärare i detta är bra. Tiden i skolan var delvis givande.

Vi hade halv dag, vilket denna dag innebar kl 9-12. Men med en frukostrast på 30 minuter, och att vi slutade 45 minuter tidigare, så blev den effektiva tiden endast 1 timme och 45 minuter.

Restiden däremot, blev sammanlagt 5 timmar denna dag. 2 timmar på morgonen, och 3 timmar på eftermiddagen.

Jag tycker nästan alltid att resorna hem på eftermiddagarna är de drygaste resorna. Jag är trött på morgonen, men igång, och dagen har precis börjat. På tågen är det oftast rätt så tysta på morgonen. På eftermiddagen är jag trött, och den sista energin tar slut på hemvägen. Det är allmänt mer stoj på tågen hem, och de jag pendlar med från klassen är inga undantag.

Alla intryck av rörelse, ljud och ibland ljus, går rakt in i mig då jag inte kan stänga dem ute. Detta tar de sista krafterna jag har kvar.

I fredags var jag så trött, att jag frivilligt gick och la mig i sängen och somnade strax innan kl 22! Detta är något som jag inte ens brukar lyckas med på vardagarna, när jag egentligen skulle behöva det. Dessutom lyckades jag sova hela natten utan uppvaknande, för att vakna och gå upp nästan 12 timmar senare!
*
Snacka om att jag var slut då!

Inga kommentarer: