Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 21 februari 2010

Första benpasset!


I torsdags blev ett annat pass än vad jag från början hade tänkt mig. Jag hade planerat att träna framsida axlar, biceps, och mage, men eftersom jag fortfarande hade träningsvärk efter det förra passet, bröst och triceps, som jag gjorde TRE dagar tidigare, så blev det istället mitt första benpass sedan fotledsskadan!

Det blev framsida och utsida ben, samt mage. Det gick bra!
Jag tog de övningar, där det är lättare att kontrollera tekniken, jobba med musklerna, inte belasta fotleden, och hålla fotleden rak. Benpressen som jag annars gillar, får vänta ett par veckor till.
*
Det är genomgående att jag har tappat styrka och vikter.
*
Trots ett kort pass, med få övningar, så blev det intensivt och tufft. Precis så som jag vill ha det! Det ska inte vara lätt när jag tränar!:-) Musklerna sved och brände, och benen ville vika sig efter varje övning och set. :-P ^ ^

Jag förväntade mig att få träningsvärk dagen efter, men den kom med en dags fördröjning, så träningsvärken infann sig först igår, och sitter fortfarande i. :-)

Inga kommentarer: