Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


måndag 15 februari 2010

Sex veckor


Idag har det gått sex veckor sedan jag bröt min fotled.

Jag har fortfarande ont från och till, men inte lika intensivt längre. Jag är stel där skadan sitter. Ibland är det svårt att veta hur jag ska göra med min egen kropp i vissa rörelser. Rörelser som jag annars bara gör utan att reflektera över det, som att sitta på huk, böja sig ner, ligga på mage i sängen, eller vika foten under mig i soffan.

Jag tror att jag kan börja så smått med någon konditionsform, i alla fall lågintensiv. Jag ska börja med kortare promenader i så raskt tempo som foten klarar av. På gymmet kan jag börja med att promenera på löpbandet, cykla som uppvärmning, och kanske testa crosstrainernen utan allt för mycket motstånd.

Jag får ju börja någonstans.

*Foto: Min brutna fot tredje dagen

Inga kommentarer: