Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


söndag 28 februari 2010

Elins funderingar


För några dagar sedan visade mamma mig en teckning och ett brev som Elin hade ritat och skrivit.

*
Bilden visade en kyrka, kyrkogård, min brors grav och blommor.
*
Texten löd så här:
*
"Förr i tiden fanns pappa Anders.
*
Elin saknar han. Även om hon inte träffat han när hon var liten.
*
Det är inget att prata om nu.
*
Hoppas att vi snart kan lämna blommor på graven.
*
Jag är hos farmor nu."
*
Det här både värmer och smärtar. Det värmer för att Anders betyder, att han finns levande inom oss. Det smärtar för att det är som det är. Det finns så många tänk om...

Det är naturligt att Elin har sina funderingar. Funderingar om vem man är, var man kommer ifrån, vem andra är i relation till en själv.

Men det har hänt att Elin har sagt att hon vill dö, så att hon kan träffa pappa Anders. Då gör det bara ont.

2 kommentarer:

Saxiquine sa...

Så sorgligt, men bra ändå att hon ger utlopp för sina tankar och funderingar.
Kram.

Anna sa...

Ad Libitium: <3

Saxiquine: Ja, så känner jag också. Jag ser många likheter med mig själv och Anders, i Elin.