Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 23 februari 2012

ADHD-Väggklocka?


Jag såg denna väggklocka i en inredningsbutik för ett tag sedan. Jag har för mig att den hade svarta visare och siffror, för jag upplevde den tydligare än på denna bild. 

Direkt när jag såg det associerade jag den med ADHD! Varför? Rätt självklart för mig! :-) Siffrorna som ligger nedtill ligger dessutom inte i sifferordning.
Detta representerar för mig att klockan kan vara vad som helst. Vi med ADHD/ADD kan ha dålig tidsuppfattning, kommer lätt försent, har oregelbunden dygnsrytm, och sömnstörningar. Tiden kan vara lång då det är svårt för oss att komma igång med något, men också kort när vi uppnår hyperfokus, oftast gällande våra intressen. Många gånger har vi svårt att begränsa oss, samt avsluta något när vi väl har kommit igång.

Jag tyckte den var kul och annorlunda hur som helst! :-)

Inga kommentarer: