Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


onsdag 8 februari 2012

ADHD/ADD och Konsekvenser



För att ändå försöka gå vidare i min dag (se tidigare inlägg), försöker jag påminna mig själv om vad styrkan i det hela innebär. Alla dessa egenskaper är mina styrkor vid andra tillfällen, än vid Insomnia och tillståndet därefter. 


Vilken miljö jag är i spelar också roll till viss del. 


Förutom Insomnian är det själva igångsättandet av mig själv som är mitt största problem, och därefter avslutningar. Däremellan kan jag vid stort intresse/engagemang och ibland då det verkligen krävs av mig, i gengäld uppnå Hyper-fokus. 


Risken kvarstår dock alltid, att när jag är som bäst fungerande, kan det ofta efterföljas med Insomnia och sen smällen av utmattningen som uppstår efter det. Balansen mellan dessa kontraster är nästan omöjlig att styra. Den ibland knivskarpa linjen där det står och bär, eller brister och faller, är ytterst förförisk. 


Just nu vill jag dock återgå och fokusera på mina egenskaper och styrkor här i listan här ovan. Jag kan skriva under på dem alla, med ett tillägg av att Flexibel och Villig att Ta Risker är i vissa sammanhang, och rätt så, för mig, specifika och tydliga sådana. Detta har i och för sig tagit åratal av erfarenhet för att få denna förståelse inför mig själv, så att jag kan vara medveten om och sätta ord, meningar, förklaringar till det, och därmed även bli mer begripligt för andra. 


Jag skulle nog kunna fortsätta här, men väljer ändå att sätta punkt för denna gång i temat ADHD/ADD. Jag har trotts allt inte prioriterat tidigare att uttrycka det så tydligt i text för Er här i bloggen. Så jag tror att detta räcker och blir över för just nu. ;-) 


♥ kram och kärlek ♥

Inga kommentarer: