Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


onsdag 8 februari 2012

Okunskap och Fördomar om Tamråttor

Lämnar nu temat ADHD/ADD/Insomnia för ett tag och tar vidare med något helt annat.


Alltså...! 


Hur kan man på något sätt, tycka att dessa varelser (med stor personlighet och intelligens), är motbjudande?! Jag förstår det bara inte, hur jag än försöker. 


* Nej, de är inte vilddjur. 


* Nej, de är inte "kloak-råttor".


* Nej, de är inte smutsiga.


* Nej, de är inte stora - väger mindre än ett kilo (alltså mindre än de minsta hundar och katter). 


* Nej, åter igen, de är inte smutsiga (det går dessutom att städa efter dem, även vi smutsar ner). 


* Nej, de är inte skadedjur - inte mer än vad en hund (hundvalp) är. 


* Och NEJ, deras svansar är inte nakna, kalla eller slemmiga!! Deras svansar har kort päls, är varma och torra! Deras svansar är dessutom ett fantastisk redskap för dem att hålla balans med!






* Windsor och Harald ♥

* I och med detta inlägg, finns det nu en ny Etikett i mitt Arkiv - Tamråttor. Dock kommer jag att få återgå till tidigare inlägg vid ett senare tillfälle, för att korrigera dem till denna Etikett.

Inga kommentarer: