Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 16 februari 2012

Med Vilken Rätt?


Med vilken rätt undanhöll ni mig kunskapen om mig själv? 


Var det för att skydda mig från den hemska sanningen att jag är den jag är? 


Jag är inte rädd för att inte vara som du. 


Varför är du rädd?


Varför ska du låtsas att jag kan samma saker som du? 


Jag är inte rädd för att inte förstå. 


Det jag är rädd för är att du inte ska förstå mig.


Jag är inte ledsen för att jag behöver längre tid än du för att lära mig saker.


Jag är ledsen för att du blir arg på mig för det.


Jag kan acceptera att jag är som jag är.


Kan du?


- Gravander & Widerlöv (1999, s.4) - 

Inga kommentarer: