Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 16 februari 2012

I Min Inre Boning


För en kort stund... kände jag inom mig... det som andra ser i mig… det andra säger att jag är.

En stark individ, en styrka, en envishet, en intensitet, en passion.

En underlig upplevelse… då jag inte brukar känna mig sådan... fastän jag på något sätt... vet... att det är så... att det är jag. En märklig känsla… som inte i första hand var positiv.

Snarare så att jag kände en frustration… över att jag inte kan känna det så alltid, men också för att inte kunna få alla bitar att passa ihop… samtidigt.

Jag kände irritation och ilska, över andra… som inte förstår… inte tror… eller inte vet… bättre.

Jag var snarare arg och förbannad… över andras ovilja… okunskap… och trångsynthet.

Inga kommentarer: