Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


onsdag 29 februari 2012

Vårhyllning



Våren med mycket karaktär, innehåller det mesta av det jag begär

Den intensiva och korta tid, där vila blir till liv

Gör våren exotisk, och livet en smula erotisk

En ny blick, en ny kick, och vintern känns gömd och glömd

Jag vill tiden stanna, för våren anamma  

Insupa ny glöd, som till slut kommer att falna med löv

Till hösten, då får jag ta till trösten, om att en ny vår ska nalkas, så sant som att sommaren efter våren vankas

* Brukar aldrig skriva dikter, eftersom de få gånger jag har försökt har det inte lyckats. Men denna kom till mig i morse, och det känns som att den faktiskt förtjänar att bli delad med er. 

Inga kommentarer: