Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 9 februari 2012

Fjäril som Symbol



Detta är anledningen till varför Fjärilar har symbolik med förändring för mig. 


Han frågade och sa: 
*
- Anna, har du fångat och hållit en fjäril någon gång? Vet du hur det känns att hålla en fjäril? 
- Jo... svarade jag... 
- Tänk dig att du håller oron och tvivlen som du håller en fjäril. 
*
Då brast jag i tårar. På ett positivt sätt. Han träffade rätt och jag förstod vad han menade. Det blev känslomässigt starkt, och jag kände lättnad och beröring. Han kom åt mitt inre. Mitt autentiska jag. Kärnan avskalad från allt annat. Essensen utav mig, och jag kände kärleken till mig själv.
*
* Detta är sagt av min psykolog (neuro-psykolog), som gjorde min neuro-psykiatriska utredning, som ledde till min diagnos ADD.

Inga kommentarer: