Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 16 februari 2012

Ni Tror

Ni tror
att jag teoretiserar
Ni menar
att jag intellektualiserar
Ni säger
att jag borde närma mig
mig själv

Jag vet
att allt jag säger
finns i mig själv
i min egen
verklighet

Jag vet
att varje stycke
jag refererar
varje intellektuell
fotnot
finns inne i mig

Om ni lyssnar
hör ni

Ni begär
att jag
återigen skall
blotta mig
för er
för er självgoda
vad-fint-att-du-berättar-det-här-för-just-mig inställning

NI kan dra åt helvete
ni får aldrig ta hand
om
mig
om min
bittert
självdestruktivt
njutningsfyllda
smärta

Aldrig
förrän ni lärt er
av mig
vad
medmänsklighet
är

Om ni bara ville
lyssna på det
som sägs
mellan
fotnoterna

- Jan Eriksson - 

(Denna text förtjänar en bild, men än så länge har jag inte hittat någon som passar tillräckligt bra).

Inga kommentarer: