Mig. Med emigrerad pappa i Australien. En bror som blev en ängel. Ironisk humor. Träning. Kost. Natur. Foto. Musik. Film. Skriva. Existentiella frågor. Livsåskådningar. ADHD/ADD. Insomnia. Sambo. Sambos dotter. Råttägare. Utbildad Kostrådgivare, med inriktning - Lågkolhydratskost med naturliga fetter. Högskolestuderande. Blivande Gastronom. Mitt liv. Min blogg.

* De inlägg märkta med Etikett Foto/Bild är mina egna foton. Övriga foton/bilder som förekommer i mina inlägg är på något sätt lånade/hämtade från Google, Forum eller Appar som delar bilder.


torsdag 23 februari 2012

En Krigarinna


En krigarinna, det är jag det!
*
En krigerska, som har mod, att trotsa sina rädslor. Krigerskan har styrka, att fortsätta. Hon har en tro på och tillit till sig själv. Hon har inte bara en tro, utan hon VET också att det är värt det!
*
Gång på gång, reser hon sig ur askan, och går in i elden. Hopp tänker hon inte ens på. Möjligtvis Ödet.
*
Hennes kärlek till livet i sig, är orubblig. Hon har en passion för allt som är levande. Kärleken och passionen kommer från ursprungskraften, som vi alla föds med. En födelserätt. En instinkt.
*
Hon handlar utifrån den instinkten. En intuition. En magkänsla.
*
Glöden lyser igenom henne, och avspeglar hennes mentala styrka.
*
Krigerskan är intensiv i allt hon gör. Hon vilar när hon inte gör.
*
Sensuellt står hon med rak rygg, och bär sitt huvud högt.
*
Hon är naken i sitt innersta, och de som ser henne, får också ta del av det.
*
Krigarinnan är en del av mig!
*
Vi har haft en del kamper tillsammans, och gått ur dem segrandes. Krigen behöver inte vara blodiga. En del av slagen har varit inuti mig själv.
*
Hon finns där inom mig, och visar sig när det behövs, för att påminna mig om att vår kommunikation och relation är viktig.
*
Jag råder er, att om ni inte har funnit er egen krigarinna, så leta reda på henne! Hon finns där! 


 *Skrivet 4/2-09

Inga kommentarer: